MY EBAY EXCPERIENCE

  • 21.12.2015 kl. 07:34

Jeg er en person som elsker å bestille produkter fra nettet. Spesielt ebay, som var min favoritt nettside tidligere. Jeg er veldig skuffet over selgerne som legger ut sine produkter der, og overbeviser oss med perfekte bilder, en god beskrivelse og et helt klart perfekt beløp. Det har vært mye opp og ned med bestillingene mine der ifra. Noen ganger må jeg bestille et produkt for seg, og resten etterpå. Det er jo... feil? Skal jeg være helt ærlig, så er det veldig dårlig. Greit nok at de som får varene sine er fornøyde, og får produkter som holder og tåler litt. 

Jeg fikk inspirasjon av Lill Falch til å skrive om dette. Har lagt med en direkte link til innlegget hennes. Der finner du en god sammenligning av produkter fra ebay, og hvordan de er i virkeligheten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Veske fra ebay.

1. Jeg har blitt svindlet to ganger. Første gangen ble annonsen fjernet rett etter at jeg hadde bestilt produktet, og fikk en melding om at bestillingen ikke kunne gjennomføres. Jeg hadde betalt, og ventet i to uker før jeg sendte en mail til paypal og ebay. Andre gangen fikk jeg beskjed om at leveringstiden var ca en måned. Jeg ventet i nesten en og en halv måned før jeg måtte sende enda en mail for å oppklare saken og kreve pengene mine tilbake. Det fikk jeg. 

2. Produktene er ikke de som vises på bilde. Enten så er glidelåsen byttet ut med knapper, eller omvendt. Hvorfor? Fordi de som selger varen prøver å tjene penger. Rett og slett lurer kunder til å kjøpe et produkt som ikke stemmer med det bildet viser. En kjole jeg kjøpte for et par måneder siden, manglet en knapp. Det merket jeg ikke før jeg hadde brukt den for første gang, kastet kvitteringen og la kjolen til side. I tillegg var den rimelig kort - den kunne ha vært en genser. Kjøpte også en veske. Glidelåsen kunne man ikke røre på, og vesken var nesten under armen når jeg skulle ha den over skulderen. 

3. Produkter som er svinn. Det er et hull i en genser. Manglende knapp på en kjole. Glidelåsen fungerer ikke. Hvordan kan noen selge slikt? Hvorfor sender man et produkt som er ødelagt eller mangler deler? Produkter skal fungere, de skal være hel og brukelig. 

HAR DU NOEN OPPLEVELSER MED EBAY, ELLER ANDRE NETTSTEDER? 

25 Kommentarer

Tone

21.12.2015 kl. 07:47
Elsker ebay jeg også :) svindlet har jeg ikke blitt, men at varene ikke er kvalitet er fakta. Jeg handler sjelden klær sko eller vesker så jeg vet ikke hvordan det er. De få gangene jeg har handlet plagg er for andre eneste er størrelsene er supersmåe om du velger XL liksom :)

21.12.2015 kl. 07:51
Hei! Så bra at du skriver dette. Jeg prøvde å kjøpe fiolin der, men ga opp, og så fikk jeg plutselig beskjed om at brukerkontoen min var stengt uten at jeg hadde gjort noe som helst. Det virker bare ikke seriøst, så da får jeg holde meg unna! Takk for at du advarer, men veldig dumt at du har opplevd så mye svindel.

Ha en flott dag! :)

Mvh Anne

Ida Johanson

21.12.2015 kl. 11:21
Huff det er kjipt! Har heldigvis aldri hatt dårlige opplevelser med ebay!

Therese Bråthen <3

21.12.2015 kl. 12:03
Aldri handlet på Ebay, da jeg ikke stoler på utenlandske nettsider :) Men har hørt mye positivt om det, men uendelig mye negativt :) hehe

Skjerfene var fantastisk fine :)

Znippen.no

21.12.2015 kl. 12:06
Fikk nylig et kort jeg kan bestille ting på nettet med, og så langt har jeg bare gode opplevelser med eBay :) Synes det er kjempemorsomt å bestille ting på nettet, så håper at jeg ikke får så mange dårlige opplevelser! Håper du får en flott 21. desember :)

Jeanett Hensel

21.12.2015 kl. 12:40
Har aldri blitt svindlet på noen nettsider, dumt når sånt skjer :/

Verukkasalt

21.12.2015 kl. 14:46
Jeg har visse ting jeg aldri kjøper der, som klær og sko osv. Men bestiller ofte negleting, falske vipper osv. og det er veldig bra synes jeg!

Ane

21.12.2015 kl. 14:53
Jeg har bestilt mange forskjellige mobil deksler på Ebay, og alle har kommet og de var helt ok.

Men jeg har også bestilt en pakke med neglelakker og pensler som aldri kom. Jeg sendte selgeren mail og krevde pengene tilbake, men selgeren svarte aldri på mailen.

Jeg bestilte også deksel og tastatur til macen, som heller aldri kom. Selgeren svarte på mailen, og skrev at de skulle sende det på nytt. Jeg fikk det ikke da heller.

Og forrige uke bestilte jeg en kjole som de skulle sende 2 dager etter bestillingen. Det står fortsatt at de ikke har sendt den, så jeg er spent på å se om den kommer...

Ingrid

21.12.2015 kl. 16:19
Jeg har bestilt mye på ebay, men bruker ofte litt tid på å finne de riktige produktene. Bestiller veldig sjelden klær, vesker etc. for det har ofte mye dårligere kvalitet enn det man finner i butikkene i Norge. Har opplevd 2 ganger å ikke motta det jeg bestilte, men da fikk jeg igjen pengene, så jeg er veldig fornøyd med ebay :)

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:23
Tone: Så heldig som ikke har blitt svindlet. Håper jeg tok med at jeg fikk pengene mine tilbake, men etter en lang stund og diskusjon over mail. Skal nok slutte å handle klær og vesker der, blir alltid skuffet når jeg mottar pakken :)

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:24
Anonym: Det var utrolig dårlig gjort. Bra du holder deg unna, og jeg vil heller ikke at andre skal havne der jeg gjorde :) Ha en fin dag du og!

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:24
Ida Johanson: Du er heldig! Jeg bestiller ikke en eneste ting derifra. Dekslene jeg kjøpte ble ødelagt etter noen få dager :) Så jeg er veldig skuffet.

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:25
Therese Bråthen: Bra noen bestiller fra andre nettsteder enn utenlandske.
Så bra du likte de!

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:25
snippen: Håper på det beste! Hvilket kort er det? :)

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:25
Jeanett Hensel: Du er en av mange heldige. Det er veldig dumt, og dårlig beskrivelse på nettsiden.

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:26
Verukkasalt: Har aldri bestilt negl ting eller falske vipper der, men bra du er fornøyd med de!

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:27
Ane: Jeg har blitt ekstremt tvilsom på den nettsiden, og kommer aldri til å bestille derifra igjen. Stoler ikke på noen, og når pakkene aldri kommer så blir jeg forbanna. I tillegg til at de tar penger fra en!

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 19:27
Ingrid: Lurt å bruke lang tid, se på rangeringen, hvor mange som faktisk er fornøyd med det. Jeg har gjort det hele tiden, men likevel ikke fått varene mine som jeg bestilte. Fikk selv tilbake pengene, men det tok veldig lang tid.

Znippen.no

21.12.2015 kl. 19:34
Er et visa electron kort, altså ungdomskort, men må fikk jeg et åpent for å bruke på nettet ;)

AnneAndersen

21.12.2015 kl. 20:46
Du skal aldri kjøpe klær på ebay da, det er min erfaring! Men jeg bestiller bare mobil/nettbrett deksler og vipper derfra og det har alltid gått fint! Har også fått pengene tilbake om jeg ikke har fått produktet :)

Monia Bjørneraas

21.12.2015 kl. 20:48
AnneAndersen: Noen ganger har jeg faktisk blitt fornøyd, men jeg har lært. OG dekslene er jeg ikke fornøyd med, de blir ødelagt etter noen dager. Jeg har behandlet de fint, og deler av sider går i stykker hele tiden. Er ikke verdt det :)

chrissieste

21.12.2015 kl. 21:49
Jeg har blitt svindlet en gang tror jeg. Jeg bestilte en kjole som aldri kom og jeg sendte klagebrev om det og de mente de hadde sendt den, men fikk den likevell aldri. Jeg har opplevd noen få ganger at det jeg bestiller ikke ser helt likt ut som på bilde eller at stoffe er feil, men de fleste gangene jeg har bestilt blir jeg fornøyd :) Jeg bestiller alltid fra de som har veeldig mange positive feedback iforhold til negative også prøver jeg å unngå produkter fra kina område. Det er enkelte ting man kan bare bestille fra kina så det kan jeg bestille, men utenom bestiller jeg som regel fra Australia og England. Det tar oftest 1 uke før jeg får produktet så det er en av hovedgrunnene til jeg bestiller derfra + produktet virker mer ekte. Det var en gang for en liten stund siden da jeg bestilte et kostyme som var feilprodusert og jeg sendte bildet og klagebrev og krevde pengene tilbake, men fikk bare 20% av penge tilbake. Jeg vet iallefall at hvis det er noe ebay selgere er redd for så er det negativ feedback! Så hvis man truer med å gi negativt feedback får man som regel fikset det man klager over hehe

Ane

21.12.2015 kl. 22:52
Ja, jeg vil aldri mer bestille fra nettsiden utenom dersom det er veldig små ting jeg bestiller.

Monia Bjørneraas

22.12.2015 kl. 20:44
chrissieste: Helt utrolig hvordan de kan behandle kundene sine på denne måten. Greit nok at det blir en diskusjon om det, og vi klager og vil ha tilbake pengene, men når de ikke engang tåler å få feedback for varene sine, da skal de heller ikke selge noe. Dårlig at du kun fikk 20% av det du kjøpte det for...

Monia Bjørneraas

22.12.2015 kl. 20:45
Ane: Skjønner den!

Skriv en ny kommentar

Monia Bjørneraas

Jeg heter Monia, er tjue år fra trondheim og har i overkant mange meninger om ting. På bloggen finner dere for det meste hverdagsinnlegg, antrekk, og alt annet jeg har lyst å skrive om. Håper dere finner noe dere liker her inne!

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits